- Na rozdíl od klasických vrat nezabírají prakticky žádné místo na pozemku, auto můžete pohodlně zaparkovat již těsně za branou.
- Konstrukce je stabilní a robustní, odolává povětrnostním vlivům.
- Lze ji otevřít pouze částečně pro průchod osob, není nutné otevírat vrata kvůli tomu v celé délce.
- Jsou velmi praktickým řešením v zimě, kdy napadne větší množství sněhu. Nepotřebujete jej odklízet v podstatě vůbec, pouze pokud by vám to bránilo v průchodu nebo průjezdu vozidla.
- Před samotnou montáží nevyžadují speciální stavební přípravu, montáž je poměrně jednoduchá.
- Systém posuvných bran je bezúdržbový, pouze vyžaduje občasnou kontrolu spojů a kluzných bodů, a jejich promazání speciálními mazivy.
- Estetický dojem je mnohem vyšší než u křídlových bran.
Každé plus má své mínus
- Největším mínusem jsou vyšší náklady na výstavbu.
- Někdy se za mínus považuje zajištění dostatečného prostoru pro odsouvání brány podél plotu. Tam je zapotřebí zhruba o třetinu delší vzdálenost, než je samotná šířka vjezdové brány.
Jak jsou na tom křídlové brány
Křídlové brány Ostrava se rovněž svařují z podobného materiálu, většinou jde o dvě křídla vrat zavěšená do pantů na kovovém nebo betonovém sloupku. I tyto typy bran lze ovládat dálkově, navíc je možné je zabezpečit zámkem s klasickou FAB vložkou.
Výhody křídlových bran
- Není třeba betonovat základ, jako je tomu u posuvných bran.
- Mohou se otevírat na libovolnou stranu, tedy buď směrem na pozemek, nebo k příjezdové komunikaci.
- Jsou lehce ovladatelné i ručně.
- Používají se tam, kde není pro posuvné brány dostatek místa podél plotu.
Nevýhody křídlových bran
- Velké nároky na plochu při manipulaci s vraty, omezené parkování v prostoru blízko vrat.
- Nutnost fixace křídel proti větru a pro elektrický pohon zabezpečení dorazů pro obě křídla.
- Horší stabilita konstrukce, velká zátěž na panty a na sloupky, které jsou permanentně zatíženy velkou hmotností křídel.