Často se stane, že když si jen tak sednete k počítači (k vašemu nerozlučnému kamarádovi), a začnete hledat to, co byste rádi, nebo to, co prostě potřebujete, hledáte poměrně dlouhou dobu, než najdete to pravé ořechové. Nejčastěji si tak jako vyhledávač zvolíte Google, jelikož se jedná o velmi známý web vhodný pro vyhledávání. Osobně tomu rozumím, jelikož mě samotné právě Google vyhovuje ze všeho nejvíce. U této společnosti mám i e-mail, který mi zde přijde přehlednější, než kupříkladu na Seznamu.
Jenže jakmile se přesunete z hledání na jinou stránku, vidíte na ní reklamy na to, co jste hledali. Vše však vypadá velmi nenápadně, až by se dalo říci, že tato reklama na dané webovky prostě patří. Tento krok je od IT pracovníků a manažerů opravdu velmi chytrý, který se však dle mého názoru nese spíše v duchu propagace a cílené reklamy.
Pokud se na tuto problematiku podíváme z té lepší stránky, zjistíme, že je to prospěšné, jak pro online managery, tak také pro firmy, které dané produkty prodávají, a ve své podstatě to může být výhodné i pro nás osobně. V případě, kdy něco opravdu chceme, a omylem si zavřeme onou kartu, tak v rámci reklamy na jiných stránkách by to na vás mělo vyskočit. Při tomto úhlu pohledu hodnotím tuto reakci marketingu jako velmi milé překvapení.
V případě negativních výhod neboli nevýhod, však dochází k tomu, že jsou lidé ovlivňováni, a nevědomě tak kupují věci, které ke své potřebě ani nepotřebují. Kvůli tomu tak tedy doma většina z nás shromažďuje věci, u kterých si myslí, že by se později mohli hodit. V neposlední řadě dochází také k tomu, že kolikrát zbytečně ohrožujeme náš rozpočet, místo toho, abychom si něco ušetřili do budoucnosti.
Z pohledu prodávajících se však jedná o něco, díky čemu si oni vydělají peníze, a mohou tak zabezpečit své rodiny. Jedná se tak tedy jen o to, že došli k využití příležitosti, kterou trh nabízí. A jaký názor na tuto problematiku máte vy sami?