Jestliže chcete upoutat pozornost veřejnosti, musíte si umět poradit. Věřte, že kvalitně vytištěným plakátem nic nezkazíte!
Letmý pohled zpět
Když se podíváte zpětně do dějin lidstva, zjistíte, že první plakáty se objevily v Egyptě, nebo Řecku. Ovšem to nebyly ledajaké výtvory. Vytesávaly se do kamene, nebo se vyrývaly do mědi. Zajímavější ale je, že se už tenkrát myslelo na jejich funkci. Upoutat ostatní.
V 15. stol. se přidali s prvními tištěnými plakáty Angličané a o dvě století později byly běžně tištěné plakáty využívány i s textem k pozvání na Shakespearovské hry.
V 19. stol. už ale šlo o umělecká díla, kterými se plakáty staly. Právě proto existuje mnoho sběratelských sbírek, ve kterých se umělecké plakáty shromažďují.
Účel plakátů dnes je stále stejný
Pokud má plakát upoutat pozornost, musí splňovat určitá kritéria.
1. Musí být dostatečně výrazný barvami.
2. Musí obsahovat stručný a všem jasný text, žádné jinotaje.
3. Musí být vylepen na frekventovaných místech, protože není určen jen pro specifickou skupinu lidí.
4. Může být tak kvalitně zpracován, abyste jej mohli případně na akci prodávat.
Kvalita je předností každého plakátu
Poměrně důležité je, abyste tisk svého plakátu, který je určen, např. jako pozvánka na vernisáž, nepodcenili! Správnou volbou kvalitního papíru, nejlépe křídového, a stejně tak kvalitním tiskem získáte dlouhou životnost plakátu!
Jestli zvolíte plakát:
· typografický,
· grafický,
· nebo fotografický,
to už je jen na Vás. Jakou techniku tisku upřednostníte, to záleží na dohodě s profesionální tiskařskou firmou, která Vašim požadavkům určitě vyjde vstříc!
Nejde jen o technickou stránku plakátu
Aby Váš plakát v podobě pozvánky byl skutečně účinný, musíte zajistit hlavně obsah plakátu. Co budete chtít vytisknout? Myslete na to, že chcete upoutat, a ne odradit. Takže jen žádné zběsilosti. Ani v textu, ani v barvách! Nabízíte zábavu a zážitek.