Ženy v byznysu je v posledních několika letech obrovské téma. Všichni o tom mluví, všude se o tom píše. Co ale když jste v pozici té podnikatelky? Víte, jak se jako žena prosadit a posunout své podnikání dál?
Junea Rocha je zakladatelka brazilské firmy Brazi Bites, která se zabývá výrobou a prodejem bezlepkového pečiva. Po tom, co se během debaty v oregonské centrále firmy Brazi Bites dostalo také na téma žen v byznysu, zamyslela se nad překážkami, které musí každý den podnikatelky ve svém boji za úspěchem překonávat. A díky tomu přišla se čtyřmi radami, co dělat pro lepší podnikání.
1. Sdílení kontaktů
Pro každé podnikání jsou kontakty velice důležité. Proto je v počátcích dobré se spojit s jinými podnikateli či podnikatelkami, které již kontakty mají a mohou vás představit dál. Čím víc kontaktů, tím lépe. V dnešní době se podnikatelky (zejména malé) často velmi aktivně podporují. Nebývá tak problém najít někoho se stejnými zájmy a podobným podnikáním, kdo má mnohem více kontaktů než vy a rádi vás představí správným lidem.
2. Vytváření strategických příležitosti
Během týdne je velice těžké dát dohromady všechny schůzky, parkování, dopravu na schůzky a další aktivity, které jsou všechny dost časově náročné. Potřebujete více času na přijímání telefonů a zvládání schůzek s potenciálními investory, jinými podnikateli nebo lidmi, kteří chtějí začít podnikat ve stejné či podobné oblasti, ve které podnikáte vy. Junea Rocha si na tyto aktivity vyčlenila páteční odpoledne, kdy se soustředí právě na telefonáty a schůzky mimo své běžné povinnosti.
3. Sdílet cenné zkušenosti
Na počátku podnikání potřebujete načerpat neuvěřitelné množství informací a nejlepší je naslouchat zkušeným podnikatelům, kteří již dokázali to, čeho byste chtěli dosáhnout i vy. Jakmile budete mít své vlastní zkušenosti, je skvělé předávat své zkušenosti zase dále, dalším podnikatelkám. Stejně jako Junea Rocha.
4. Sdílení zdrojů
Pro začínající podnikatelky jsou důležité jakékoli příležitosti, jak je zviditelnit se. Zakladatelka Brazi Bites začátcích získala obrovskou pomoc od kamarádky, která jí poskytla volnou kartu na veletrh, na který jinak jako začínající podnikatelka neměla peníze.